Ieroču fetišisti ieņem Iksķiles novadu

Ideāls Iķšķiles tūrisma reklāmas simbols, iebrucēju kara tehnika, kura nogalināja Latvijas iedzīvotājus, tagad kādam ieroču fetišistam liekas tik laba, lai reklamētu Ikšķiles novada tūrisma un atpūtas iepējas.

Vēl perfektāk tas skan priekš ārzemniekiem – “Armijas bruņutransportieris ar * Cilvēkēdāja kūrorta laika meitenēm ieņems Ķīpsalas izstāžu halli”

Cik noprotams, tad drīz Iksķiles novadpētniecības centrs var kļūt par Ieroču fetiša centru.

Lūk, dažas idejas 2013. gada reklāmai.

culture

peace

fet 2013

dreams

Ziņa no Ikskile.lv

Armijas bruņutransportieris ar Ogres kūrorta laika meitenēm ieņems Ķīpsalas izstāžu halli

Ievietots: 6. februāris, 14:19 (2012) ; Apskatīts: 1 reizi

No 10. līdz 12. februārim starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā norisināsies starptautiskā tūrisma izstāde – gadatirgus “Balttour2012”, kurā dalību ņems arī Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra. Šogad sadarbībā ar aģentūru novadus pārstāvēs Ogres Vēstures un mākslas muzejs, Ikšķiles novada kultūras mantojuma centrs “Tīnūžu muiža” un Ogres novada Kultūras centra bērnu vokālā studija “Svilpastes”. Protams, stendā varēs iegūt informāciju par visām Ogres un Ikšķiles novadu tūrisma aktualitātēm.

Ogres Vēstures un mākslas muzejs  iepazīstinās  ar  ekspozīcijām un Ogres peldu un gaisa kūrorta ziedu laikiem. Apmeklētājus pie muzeja stenda sagaidīs meitenes 20. – 30. gadu tērpos. Prezentējot jauno veloceliņu Ogre – Ikšķile, interesentiem tiks piedāvāta iespēja doties “izbraukumā” ar dāmu un kungu retro velosipēdiem, kā arī nofotografēties “izbrauciena”  laikā uz pilsētas vēsturiskā fona, izmantojot piedāvātos rekvizītus. Piemiņai no viesošanās 20. – 30. gadu Ogrē, stenda apmeklētāji varēs nosūtīt saviem mīļajiem kādu no āetru veidu vēsturiskajām pilsētas pastkartēm.

Savukārt Ikšķiles novada kultūras mantojuma centrs “Tīnūžu muiža” interesentiem piedāvās klātienē skatīt vienu no leģendārākajām un retākajām Otrā pasaules kara laika kaujas mašīnām – Vācijas armijas bruņutransportieri “Sonderkraftfahrzeug 251”, kurš tika izmantots karavīru pārvadāšanai uzbrukuma laikā. Apmeklētājiem būs iespēja ielūkoties tā iekšienē un iejusties bruņutransportiera vadītāja lomā, kā arī digitālā formātā iepazīties ar kultūras centra pamatekspozīciju, kura veltīta latviešu strēlnieku kaujām pie Mazās Juglas upes 1917. gadā.

Par atraktivitāti rūpēsies Ogres novada Kultūras centra bērnu vokālā studija “Svilpastes”, kas starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, kāpjot uz Lielās skatuves, būs redzamas 10. februārī pulksten 17.30. Vokālā studija tiks pārstāvēta dažādās vecuma grupās un ar enerģiskiem priekšnesumiem sola piesaistīt ikviena apmeklētāja uzmanību, jo mazie nebēdņi vienmēr ir prieka pilni un starojot izdzīvo katru dziedāto melodiju.

Par novados aktuālajiem tūrisma objektiem un gaidāmajiem pasākumiem ikvienu interesentu informēs Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra, savukārt, lai pārbaudītu Latvijas iedzīvotāju zināšanas un atjautību, tiks veidota viktorīna par nozīmīgiem faktiem saistībā ar abu novadu teritorijām. Apmeklētājiem būs iespēja ne tikai iesaistīties dažādās aktivitātēs, bet arī saņemt aģentūras sarūpētās dāvaniņas, kas simbolizēs novadus un atgādinās par Ogri un Ikšķili, kā vienu no Latvijas tūrisma galamērķiem.

Svarīga informācija- sakarā ar dalību izstādē Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra 10. februārī būs slēgta!

 

Informāciju sagatavoja

N. Frīdberga, S. Šustere, V. Vilcāne

Ziņas beigas.

 

*Ogre, tulkojumā no angļu valodas cilvēkēdājs.

43 KOMENTĀRI

  1. Bet kāds ir pamatojums, ka jūs saucat šo cilvēku grupu par fašistiem, nacistiem, ss roklaižām??<br />
    <br />
    <br />
    vai šeit arī der jūsu – neko neizsakošā frāze “ko nevaru ne noliegt, ne apstiprināt ” <br />
    tātad jūs te esat mētājies (jusies) ar nepamatotiem apgalvojumiem/ apsūdzībām, kuriem nav pat apstiprinājuma vai pamata. Pareizi?

  2. Raksta autoram var izrādīties taisnība vienā jautājumā – šo var izmantot pret latviešiem.<br />
    <br />
    Izstādes apmeklētāji stāv rindā pie Ogres un Ikšķiles stenda (apskatiet 1. un īpaši 5. foto)<br />
    <a href=”http://www.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/19093/” target=_blank>www.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/19093/</a>

  3. Ar skaitļiem jau var spēlēties cik patīk, bet rakstīt “Deportēti TIKAI…”. Jums steidzami jāpārbauda garīgā veselība. Iesaku izolēties no sabiedrības, lai nenodarītu kādām ļaunu.

  4. Kas ir kas ir? jautajums noteiki nav man, atbildību mūsu valstī nenes neviens, bet būtu jāatbild vadītājiem, Trapiņš skaitās vadītājs. Jūsu teiktais iespējams balstīts uz kādu precīzāku informāciju : “..tātad pēc Jūsu teiktā fašists jeb SS roklaiža ir Trapiņš un dome jeb visi deputāti un darbinieki?”, ko nevaru ne noliegt, ne apstiprināt!

  5. Skaitļi par okupācijas varu labumu un sliktumu:<br />
    “Cik tad cilvēku cieta pirmajā padomju režīma gadā? <br />
    Deportēti tika 15 424 cilvēki, no kuriem bojā gāja 6 081 , ceļā no tiem nomira 43. Nogalināto skaitu lēš ap 1355, bet kopējo represēto skaitu „baigajā gadā

  6. Pievienojos Robertam.<br />
    <br />
    Galvenai vēstij ir jābūt tam, ka karš, it īpaši totalitāru režīmu izraisīts karš, ir tikai un vienīgi iznīcība. Reālistiskam attēlojumam šīs ziņas nodošanā ir noteikta nozīme.<br />
    <br />
    Karš nav pārvēršams par atrakciju, vismaz ne ar pašvaldības subsidētu naudu. Privātiem fondiem, biedrībām un atsevišķiem interesentiem protams nevar aizliegt izklaides organizēšanu savā gaumē, arī izvēloties provokatīvus reklamēšanas veidus.<br />
    <br />

  7. Esmu pieredzējis Latvijas okupāciju un Staļina komunistiskā režīma asiņainos briesmu darbus. Tikai vacu armijas pēkšņais trieciens 1941.g. jūnijā beigās daudzus simtus latviešus paglāba no āekistu vardarbības un izsūtīšanas uz Sibīriju. Tad mēs cerējām, Staļina impērija tiks sagrauta un vairs mūsu dzīvības neapdraudēs. Kara beigas<br />
    bija briesmīgas. Sarkanā armija ar kaujām iebruka Latvijā. Latviešu turīgie zemnieki bēga uz rietumiem. Pieredzēju īstas kara šausmas. Tāpēc Ikšķiles patriotisko vēsturnieku sarīkotā kara laika cīņu rekonstrukcija samērā naturāli paradīja kas notiek kara laukā. Tās bija vēstures stundas jaunatnei, lai tā saprastu cik briesmīgas ir bruņotas cīņas, kad ap tevi mirst cīņu biedri un pats arī vari zaudēt dzīvību. Mūms jāmācās nosargāt mieru un saticību, jo tikai miers baro un veido particību, bet nemiers nes tikai postu un ciešanas.

  8. tātad pēc Jūsu teiktā fašists jeb SS roklaiža ir Trapiņš un dome jeb visi deputāti un darbinieki? <br />
    <br />
    jeb kā teiktu Osipovs un Lindermans: “Fašisma atdzimšana Latvijā”<br />
    <br />
    <br />
    <br />
    <br />
    <br />
    <br />

  9. Ja kads izdarīja izvēli kļūt par leģionāru tā ir viņa lieta, pašu leģionaru ir palicis tikai daži desmiti, tādi kā Jūs “meinard” tikai ekspluatejiet šo leģionaru tēlu. Kā jau teicu, esu drošs kad praktiski visi kas toreiz iesaistījas tajā aferā, būtu labāk dzīvojuši un audzinājuši savus bernus. Protams bija tur arī izcili neģēļi. Visam kara lietām vajadzētu palikt muzejos, un skolu grāmatās ar piebildi, kam tādam nevajadzētu atkartoties, bet nē te mēs gudrie ar fašistu bruņutransportieri Ķīpsalu ieņemsim.<br />
    <br />
    Tas ir vairāk kā nepieņemami, ja nav ideju tad šī arī nav laba.

  10. Ja reiz nu pilsonim ir fašistu šķemba galvā, tur nekas nav labojams. Tad tik uz priekšu – visi leģionāri ir SS rīkļurāvēji, visu Vērmahta karavīru mērķis bija tikai cilvēku slepkavošana. Neaizmirsti tikai 16.martā aizskriet līdz Rīgai un paklaigāt – Fašism ņeproiģot! Pēc tam 9.maijā Pārdaugavā kopā ar Mielavu varēsi padziedāt, šņabīti ieraut, gurķīti uzkost.

  11. Vau tu esi redzējis Kara muzeja reklāmu ar fašistu tanku? Vai Daugavpils novads Ķipsalā reklamējās ar tankiem? Vai Okupācijas muzejs reklamē “leģendārā” fašistu bruņu transportiera funkcijas un spēka aprakstus + piedevām piedāvā pasēdēt vadītaja vietā. Ikšķile vareja vēl piedāvāt virtuālu simulāciju kur šis bruņūtransportiera vadītajs var šaut pa cilvēkiem. <br />
    <br />
    Visam ir sava vieta un laiks. Nevajag tagat te putraimus ar pelniem jaukt, 1920.-40.gadu Latvijas lidaparāts, kurus rotāja ugunskrusta simboli ir kas cits, nekā konkrēts fašistu bruņutransportieris. <br />
    <br />
    Stāsts par ugunskrustu varetu izturet kritiku ja tas būtu simbols uz segas vai vīzēm, bruņutransportiera zīmes norada uz konkrētu piederību fašisma masu iznīcināsanas tehnoloģijām.<br />
    <br />

  12. Tad jau klapējam ciet visus muzejus, kur parādās Tev nevēlamā atribūtika vai priekšmeti – Kara muzeju, Okupācijas muzeju, konfiscējam un sagriežam lūžņos Sventes muižas tankus,nolīdzinām Kurzemes cietokšņa muzeju Zantē. Raujam ārā lapas grāmatām, kurās parādās Tev nevēlamie simboli. Tādi laiki jau ir piedzīvoti. Interesanti, kas notiktu, ja tūrisma izstādē tiktu izstādīta kāds 1920.-40.gadu Latvijas lidaparāts, kurus rotāja ugunskrusta simboli(Tavas tā saucamās fašistu zīmes). Tu laikam atkal bļautu. Ne jau priekšmeti ir vainīgi, bet gan to pasniegšanas veids. Nekādā veidā neredzu, ka Ikšķiles pārstāvji Ķīpsalā slavinātu nacismu. Ir izstādīta reta, vēsturiska tehnika. Aizmirsu pieminēt, ka Londonas Tiso kundzes muzejā visā pilnībā apskatāms vaska Hitlers. Neviens viņam galvu vēl nav norāvis.

  13. Briesmīgi, bet vajag noskatītes un tad filozofēt par fašismu un padomju režīmu.<br />
    <br />
    <a href=”http://www.youtube.com/watch?v=PH98iTYLrv4&<br” target=_blank>www.youtube.com/watch?v=PH98iTYLrv4&<br</a> />
    <br />
    <a href=”http://www.youtube.com/watch?v=FPj8Urnr76M<br” target=_blank>www.youtube.com/watch?v=FPj8Urnr76M<br</a> />
    <br />
    <a href=”http://www.youtube.com/watch?v=a6y2CTxbtL0<br” target=_blank>www.youtube.com/watch?v=a6y2CTxbtL0<br</a> />
    <br />
    <br />

  14. Kāds te laikam ir ļoti aprobežots, kādēļ gan nevarētu popularizēt svau pilsētu tādā veidā? Jo tas jau nav nekas tāds lai celtu tādu skandālu tas ir pilnīgi normāli kā grib ta lai arī popularizē savu pilsētu. Un šis veids manuprāt it ļoti interisants.

  15. Novada kultūras mantojums ir tāds kāds tas ir, ja nav mantojuma, tad sējiet rudzus. Nav normāli izveidot Kultūras mantojuma centru, un vienīga “kultūra” ir fašistu tehnika un krievu formas, dažas privatkolekcijas plintes un šķembas. Tad varbūt Ikšķiles novadā arī ierocu veikalus sauksim par Pārtikas veikals, nu tā lai atšķirtos. Vai paziņosim kad Ikšķile ir ostas pilseta, var jau arī savu laika joslu ieviest.<br />

  16. Viedajam Meinardam, tanks vai bruņutransportieris kā tāds kaut vai ar kāškrustiem nevienu neuztrauc, ja tam tiek ierādīta attiecīga vieta. Nepieņemami ir fakts kad kāds glorificē fašistu masu iznīcināšanas tehniku un ar bruņu transportieri kam nav nekāda sakara ar Ikšķiles novadu. <br />
    <br />
    Principā visi tie vīri kas krituši vai piedalījušies karā labprātāk būtu dzīvojuši miera laikā, un audzinājuši savus bērnus. Tādēļ nevajag te ļurināt kā jūs te vēsturi kopjat. <br />
    <br />
    Ja kādam iestājās erekcija no plintes, tad lai viņs to dara mājās par savu naudu. <br />
    <br />
    P.S. Neko pozitīvu tas bruņutransportieris novada tēlām nedos, bet kārtējos izteicienus par Latviešu “mīlestību” pret fašistiem papildinās.

  17. Kara mantojums ir viena no Ikšķiles vēstures sastāvdaļām. Ja vēlies – vari nest pastalas, prievītes, vērpjamo ratiņu, vectēva zābakus. Rezultātā Ikšķiles novada kultūras mantojuma centrs kļūs kā n-tās novadpētniecības istabas visā Latvijā. Patreiz tas ir ar savu seju, attiecīgi reklamējot varētu piesaistīt daudzus interesentus. Tūristiem patīk tematiski muzeji, nevis kārtējais senmantu mikslis.

  18. Ar to vaidzēja sākt, paigaidām Kaspars vairāk SS roklaižam nevis vēstures speciālistam. Domāju ka Ikšķile nemaz nevar atļauties tik “augstas raudzes kara vēstures speciālistu”, jo Tīnūžu muiža ir Ikšķiles novada kultūras mantojuma centrs, nevis kara trofeju centrs.

  19. Vai tiešām kādam tas liekās lielisks veids kā reklamēt novadu, <a href=”http://foto.delfi.lv/show_original/2630508/” target=_blank>foto.delfi.lv/show_original/2630508/</a>

  20. Lūk aprobežotajiem prātiņiem viens video – <a href=”http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=dR9f6zrh4dM&NR=1<br” target=_blank>www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=dR9f6zrh4dM&NR=1<br</a> />
    Tādu ir daudz, gan Lielbritānijā, ASV. Nekur neviens nebļauj par fašismu.Arī Tīnūžos notika līdzīgs pasākums – kaujas imitācija. Apzīmējums – “fašistu zīmes” tā kā nedaudz ož pēc komentāra autoram tuvās padomju domāšanas. Starp citu ieteiktu vairāk palasīt, kas vispār ir “fašistu zīmes” un kur nacionālsociālisti tās ņēma.

  21. Atbalstīt jelko kas saistīts ar fašismu ir vienkarši briesmīgi, cik noprotams tad visi būs priecīgi par skinhedu bandu tūrismu. Visi kam skola nekas nav stastīts par Otro pasaules karu, noskataties kādu video par fašistu vai padomju armijas zvērībām un iedomājieties sevi šājā vidē. Tagat uzdodiet jautajumu vai jums patīk fašisms un vai esat ar mieru reklamēt Iksķiles novadu ar fašisma tehnikas paliekām. <br />

  22. Šķiet, ka šeit dažs labs pat pa attālumu nav redzējis Tīnūžu ekspozīciju. “Šķembu un fašistu mantu kolekcija” patiesībā ir veiksmīgi izveidots stāsts par dramatiskām latviešu strēlnieku cīnām pret vācu karaspēku Mazās Juglas krastos. Ar Otro pasaules karu tam nav pilnīgi nekāda sakara. <br />

  23. Ja visi vēstures pētnieki strādātu kā daži Tīnūžos, tad skolā stāstītu tikai par fašistu un padomju armiju. Šādai darbībai ir vieta mājas pagrabu kolekcionēšanai. Pēc tādiem vēsturniekiem rodās sajūta, ka Ikšķile uzsāka Otro Pasaules karu.

  24. “Cepuri nost Kasparam, kurš savā vecumā jau spējis izveidot vēsturisku ekspozīciju Tīnūzos un arī attiecīgi to reklamē” vai jūs domajāt to šķembu un fašistu mantu kolekciju?

  25. Meinard, vai Jūs par Meinarda pieminekli? 🙂 Tas vecā vīra tēls varbūt nav pārāk saprotami Ikšķilē ievietots, bet tas tomēr Ikšķilei piederīgs un no tā liels posts neceļas. <br />
    <br />
    Kādēļ Jūs pret vecā vīra pieminekli tik brašs, bet pret akmenī kaltiem atbrīvotājiem ar automātiem rokās, kas nemaz nestāv kapos, pavisam kluss?

  26. Tad jau var turpināt par līdzīgu tēmu – vai lībiešu un citu vietējo tautu apspiedēja piemineklim būtu vieta Ikšķiles centrā? Tā jau var turpināt bezgalīgi. Cepuri nost Kasparam, kurš savā vecumā jau spējis izveidot vēsturisku ekspozīciju Tīnūzos un arī attiecīgi to reklamē. Vienmēr jau būs kāds neapmierinātais, bet šajā gadījumā lielākie blāvēji ir nevis pseidopacifisti un antimilitāristi, bet Ikšķiles ļautiņi, kuri pālāk par tukšu pļurkstēšanu nav tikuši.Starp citu šī raksta antireklāma ir ļoti zemā, prastā līmenī.Par dižu prātiņu tas neliecina.

  27. Par grupējumiem nezinu, bet laikam pievienojos šim: fasshistiskaas armijas masu izniicinaassanas tehnikai nav jaatrodaas pirmajaas rinadaas Turisma izstaadee<br />
    <br />
    Ir muzeji, pat kauju imitācijas, kur tam ir noteikts un skaidrs konteksts. Un ir tūrisma izstāde vai jebkādi citi reklāmas materiāli, kurā ir tikai atpazīstami simboli. Apskatiet problēmas paraugu šeit<br />
    <a href=”http://www.delfi.lv/news/world/other/asv-snaiperi-afganistana-pozejusi-pie-karoga-ar-nacistisko-simboliku.d?id=42122978″ target=_blank>www.delfi.lv/news/world/other/asv-snaiperi-afganistana-pozejusi-pie-karoga-ar-nacistisko-simboliku.d?id=42122978</a> <br />
    <br />
    Vai Ikšķilei ko tādu vajag?

  28. Kādam Ikšķiles grupējumam laikam tiešām ir smagas problēmas.Kara un tehnikas muzeji pasaulē nav nekas svešs. Tepat Latvijā, Sventē pie Daugavpils ir kara tehnikas muzejs, ar abu karojošo pušu tehniku. Nevienam šajos gados nekādi iebildumi nav bijuši. Šķiet ne jau bruņumašīnā vaina, bet laikam uzkāpts uz varžacīm kādam Viena ciema “inteliģentam”.

  29. Looti vienkarsshi, fasshistiskaas armijas masu izniicinaassanas tehnikai nav jaatrodaas pirmajaas rinadaas Turisma izstaadee, veel vairaak ta nav nekaada atrakcija vai novada prezentaacijas elements.

Atbildēt

Jūsu komentārs
Lūdzu norādiet savu vārdu